Laster Arrangementer

« Alle Arrangementer

Destinasjon Grimstad – Markedssatsing, fyrtårn, sesongutvidelse som gir resultater?

mai 25 @ 08:30 - 10:00

PÅMELDING HER!
Tid: Tirsdag 25. mai kl 8.30-10
Sted: Fysisk eller Digitalt  i Teams. Deltakerlink sendes påmeldte i forkant av møtet

Det er en utfordring for reiselivet at så mange bedrifter er sesongbedrifter med veldig konsentrert aktivitet i en begrenset del av året.
– Hvordan klarte Lisa Blom fra Nyvågen i Lofoten skape trafikk og god inntjening i lavsesong?
– Hvilket tips kan du dra nytte av?
– Hvilke marked  og sesonguavhengige opplevelser  kan vi sammen tilrettelegge for i Grimstad?

Lisa Blom er adm.dir. på Nyvågar Rorbuhotell i Lofoten og har gjennom målrettet satsing på å gjøre lavsesong til en attraktiv besøksperiode tilført hotellet nye kunder, økt inntjening, bedre bunnlinje og flere helårsarbeidsplasser.
I dagens samling deler hun suksessoppskriften med deg,  og du får presentert forslag til pakking, testing og realisering av mulige sesonguavhengige opplevelse i Grimstad.

Mens majoriteten av Grimstads reislivsnæring har vært i en krevende periode med pålagt stenging og permitteringer, har FPDGs kjernegruppe basert på tidligere workshops og dialog med aktørene, under sparring med ressurser og kunder fra regionalt og nasjonalt reiseliv og med prosessledelse av Egde utarbeidet forslag til felles kunderettede satsningsområder som kan bidra til styrket samarbeid på tvers av bransjer og økt besøk/ inntjening i lavsesong.

Grimstad har uutnyttede potensial som helårs reiselivsdestinasjon.
For å kunne bidra til flere helårs arbeidsplasser innen reiseliv- og opplevelser, trenger Grimstad felles mål og felles strategi for hvordan jobbe med Grimstad som en bærekraftig destinasjon kjent for kulturarv og verdiskapning.

PROGRAM
– Velkommen v/ Hanne Gulbrandsen Grimstad Næringsforening
– Kan lavsesong bidra til økt omsetning, inntjening og flere medarbeidere
v/ Lisa Blom, adm.dir. Nyvågar hotell i Lofoten
– Reasons to come! Hvorfor og hvordan kan vi i Grimstad satse sammen   for økt besøk/ inntjening i lavsesong?
v/ Erlend Stuve, Egde Consulting, prosessleder Forprosjekt Destinasjon Grimstad
– Felles dialog – Lavsesong – Tiltak og marked som passer din bedrift?

Dersom  situasjonen tillater holdes møtet fysisk i tråd med gjeldende smittevernsføringe ved gjennomføringsdato.

Arrangementet er i regi av Forprosjekt Destinasjon Grimstad – et omforent destinasjonsutviklingsprosjekt for samhandlingsgruppen Grimstad Hele året. Egde Consulting står for ekstern prosessledelse, Grimstad Næringsforening er prosjekteier og Grimstad Turistkontor forestår prosjektledelse.

 

Detaljer

Dato:
mai 25
Tid
08:30 - 10:00
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support